tisdag 6 september 2011

Insemination hemma med spermadonator

Efter att vi tillsammans hade bestämt vid vilken dag och tidpunkt som vi skulle göra det på, gjorde vi rent praktiskt så här:

1. Donatorn  från www.donor.se kom hem till oss och la satsen i ett vanligt rengjort glas. Därefter sögs sperman upp i plastsprutan av den mig och lades sedan i en återförslutningsbar platspåse.

2. Jag rullade ihop påsen, placerade påsen försiktigt kroppsvarmt i armhålan och gick över till sovrummet till vår tjejkompis.

3. Vår tjejkompis lade sig ner och sprutade själv in sperman i sig. Ett tips vi fick från en vän var att tjejen skall ligga ner med en kudde under rumpan, för att komma upp lite för att underlätta processen lite. Hur mycket detta påverkade i slutändan vet jag inte riktigt.

5. Sedan var det bara för oss tre att vänta i ca. 14 dagar.

Vad det beror på att vi lyckades på det tredje försöket vet jag inte. Vi försökte vara nog med både hygien, det rent praktiska och att sperman inte skulle vara utanför kropparna för länge (max 20-25 min). När vi väntat i 14 dagar och ingen mens kom väntade vi ytterliggare ett par dagar innan vi alla tre tillsammans gjorde ett graviditettest. Vilken lycka! Idag är vi så otroligt glada att det nu har funkat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar